Θέμα: Αίτηση προς συζήτηση για τροποποίηση του όρου 2 της Εισήγησης και ακόμα καλύτερης λεκτικής διατύπωσης του όρου 9 αυτής για αποφυγή παρερμηνείας.
Θα ακολουθήσει παράθεση περισσότερο νομικών ισχυρισμών και όχι πολιτικών, οπότε ζητάμε εκ προτέρων την κατανόησή σας.
Σε συνέχεια δημοσιευμάτων στον τοπικό Τύπο, επιδιώξαμε και λάβαμε γνώση του πλήρους κειμένου της εισήγησης προς το Δ.Σ. Δήμου Βόλου με θέμα: Λήψη απόφασης για την παραχώρηση χρήσης του Δημοτικού Σταδίου τoυ Εθνικού Αθλητικού Κέντρου (ΕΑΚ) Βόλου «Τάκης Συνετόπουλος» στον Α.Σ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΒΟΛΟΥ 1937, όπως αυτό εισάγεται προς τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου, το οποίο αναμένεται να συνεδρίαση προς την ψήφισή της
Σε συνέχεια λοιπόν μακράς επικοινωνίας με την Αντιδημαρχία Αθλητισμού & Εθελοντισμού του Δήμου Βόλου, σχετικά με την αποκλειστική παραχώρηση του ΕΑΚ και της γραπτής υπ. αριθ. πρωτ. 52111/18-6-2024 αίτησής του Συλλόγου μας προς αυτή, η Διεύθυνση Αθλητισμού της Αντιδημαρχίας Αθλητισμού & Εθελοντισμού του Δήμου Βόλου ΚΑΤ ΑΡΧΑΣ εισηγείται με το αριθμ. πρωτ. 66572/1-8-2024 έγγραφό της προς τον Πρόεδρο του Συμβουλίου της Δ.Κ. Βόλου την παραχώρηση χρήσης του Δημοτικού Σταδίου τoυ Εθνικού Αθλητικού Κέντρου (ΕΑΚ) Βόλου «Τάκης Συνετόπουλος» για τρία (3) έτη, ήτοι από 1/9/2024 έως και 31/8/2027 στον Α .Σ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΒΟΛΟΥ 1937.
Σύμφωνο με την ως άνω παραχώρηση χρήσης είναι και το Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Βόλου (αριθμ. 54/2024 απόφαση), την οποία χαιρετίζουμε.
Ακόμα πιο απερίφραστα χαιρετίζουμε την εισήγηση της ως άνω Αντιδημαρχίας στο εν λόγω έγγραφο, αναγνωρίζοντας στο επίσημο γραπτό κείμενο πως οι σκοποί λειτουργίας του αθλητικού σωματείου «ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΒΟΛΟΥ 1937», όπως προκύπτουν από το καταστατικό ίδρυσης του (α.μ 1942/2009 Βιβλίου Πρωτοδικείου Βόλου) κατευθύνονται στην προαγωγή των τοπικών συμφερόντων, κάτι που έρχεται σε απόλυτη ταύτιση με την παρ. 2 του άρθρου 185 του Ν. 3463/2006: «2. Ομοίως με απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, επιτρέπεται να παραχωρείται δωρεάν η χρήση ακινήτων σε άλλα νομικά πρόσωπα που ασκούν αποκλειστικά και μόνο δραστηριότητα, η οποία είναι κοινωφελής ή προάγει τα τοπικά συμφέροντα». Η εν λόγω γραπτή επίσημη αναγνώριση στην εισήγηση και αναγνώριση της εν λόγω προαγωγής των τοπικών συμφερόντων, ως εν ευρεία έννοια, μας εκφράζει ως Διοίκηση.
Στην ουσία της εισήγησης, στον υπ αριθ. 1 όρο αναφέρεται στο κείμενο "Η παραχώρηση της ως άνω χρήσης ορίζεται για χρονικό διάστημα τριών (3) ετών, ήτοι από 1.9.24 έως και 31.8.2027, με μηνιαίο αντάλλαγμα τριακοσίων (300,00€) ευρώ ΓΙΑ συμμετοχή στις δαπάνες ύδρευσης και φωτισμού." Η συμμετοχή μας μέσω του μηναίου μισθώματος στις δαπάνες ύδρευσης και φωτισμού του γηπέδου, μας βρίσκει κάτι παραπάνω από σύμφωνους. Πότε η Διοίκησή μας έδειξε δείγματα "τσαμπατζή" ή μη συμμετοχές στις κοινές δαπάνες για να το κάνει τώρα;
Στον υπ. αριθ. 2 όρο αναφέρεται η υποχρέωση καταβολής ποσού πέντε χιλιάδων (5.000€) ευρώ ως εγγύηση της καλής εκτέλεσης των όρων του συμφωνητικού. Συμφωνούμε επίσης στην καταβολή ποσού ως εγγύηση αλλά υπό το μορφή καταβολής στα ταμεία του Δήμου και προτείνουμε τη μείωση του ποσού στα 2.500€, καθότι την καλή εκτέλεση των όρων του συμφωνητικού προδιαθέτει και εξασφαλίζει μια σειρά από όρους, όπως ο υπ αριθ. 4 όρος (δαπάντες συντήρησης κ.α.), ο υπ. αριθ. 5 όρος της εισήγησης, ο υπ. αριθ 6. όρος της εισήγησης, ο υπ. αριθ. 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14 (διατήρηση δικαιώματος μονομερούςς ανάκλησης της παραχώρησης σε περίπτωση ζημιών ή φθορών στο Στάδιο). Με βάση την αρχή της αναλογικότητας και με δεδομένο ότι όλοι οι προρρηθέντες όροι εξασφαλίζουν την εκτέλεση της καλής εκτέλεσης τον όρων του συμφωνητικού, αιτούμαστε από τη συμπολίτευση και την αντιπολίτευση του Δημοτικού Συμβουλίου, τη συζήτηση για την τροποποίηση του όρου 2 και την μείωση του ποσού καλής εκτέλεσης της σύμβασης στα 2.500€ δια της καταβολής του ως άνω ποσού στα Ταμεία του Δήμου.
Τέλος, σχετικά με τον κρίσιμο όρο 9, η Διοίκηση έχει αναλάβει μετά από χρόνια ενέργειες για την προώθηση της μελέτης στατικής επάρκειας του Σταδίου και ενεργειών για την έκδοση άδειας λειτουργίας του Σταδίου. Η εισήγηση αναφέρει πως από το σύλλογο αναλαμβάνεται ρητά η εκτέλεση των απαραίτητων, επιβαλλόμενων έργων υποδομής που επιβάλλονται από την αρμόδια αρχή, για την έκδοση άδειας λειτουργίας του Σταδίου και των απαιτούμενων για την έκδοση βεβαίωσης στατικής επάρκειας του Σταδίου εργασιών. Μετά την έκδοση των απαραίτητων αδειών, θα ακολουθήσει και νέα συμφωνία μεταξύ των συμβαλλομένων, η οποία θα επιτρέπει την παρουσία συγκεκριμένου ορίου θεατών στην κερκίδες του γηπέδου και την χρήση των βοηθητικών χώρων. Χαιρετίζουμε ως ένα βήμα εμπρός στη σχέση μας με το Δήμο την ως άνω εισήγηση και προσβλέπουμε στην χάραξη μιας τυπικής σχέσης με τις υπηρεσίες του Δήμου για την καλή εκτέλεση των όρων του συμφωνητικού και την χορήγηση πράγματι αδείας και βεβαίωσης για την χρήση μέρους της κερκίδας και των βοηθητικών χώρων.
Εισηγούμαστε λοιπόν προς τις δυνάμεις της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευσης τη συζήτηση προς τροποποίηση του όρου 2 και την ακόμα καλύτερη διατύπωση του όρου 9, προς αποφυγή παρερμηνειών.
Παρακαλούμε τις δυνάμεις της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευσης, να μην αναγάγουν την ως άνω παραχώρηση σε ένα θέμα πολιτικών ή μικροπολιτικών αψιμαχιών επικοινωνιακής κατανάλωσης. Μια παραχώρηση που ακόμα και η Αντιδημαρχία Αθλητισμού & Εθελοντισμού του Δήμου Βόλου αναγνωρίζει πως προάγει τα τοπικά συμφέρονται, οπότε συμφωνούμε όλοι επί της αρχής.
Για όλους εμάς η παραχώρηση του ΕΑΚ, είναι πολύ ζωτικής σημασίας και δεν θέλουμε να γίνει προϊόν επικοινωνιακής εκμετάλλευσης από μέσα ή πολιτικών συμφερόντων.
Τέλος, παρακαλούμε, όλους τους πολιτικούς φορείς του Νομού και της Πόλης, να σταθούν ρητά και αδιαμφισβήτητα με τα συμφέροντα του Συλλόγου, που εκφράζει το τοπικό συμφέρον άθλησης, αθλητικής διαπαιδαγώγησης και προώθησης των αθλητικών ιδεών και ιδανικών.
Ολυμπιακός Βόλου 1937